błędy Gazety Wyborczej sport

Ta strona zawiera rażące błędy, jakie znajduję na sportowych stronach internetowego wydania Gazety Wyborczej, ze szczególnym uwzględnieniem serwisu o siatkówce. Wcześniej dodawałem notatki w blogu, jednak ilość błędów, które pojawiają się w Gazecie jest tak duża, iż pomyślałem, aby dedykować temu zupełnie odrębny kawałek mojego internetu ;)

Większość błędów, które znajduję ilustruję zrzutami widoków stron z komentarzem. Przyjąłem taką metodę, ponieważ wiele stron z czasem znika, zostaje przeniesionych lub poprawionych. To ostatnie jednak niemal wcale się nie zdarza.

22.06.2015r. – redaktor działu sportowego pisze o wygranych polskich siatkarzy w dwumeczu Ligi Światowej i nie wie, kto jest kapitanem naszej repzentacji. Kapitanem jest Michał Kubiak. Lecz w gazecie czytamy:

kim jest Bartosz Kubiak?
kim jest Bartosz Kubiak?

17.06.2015 – artykuł „Rosyjscy siatkarze mogą grać tylko w Rosji” w pierwszym akapicie informuje, jakoby rosyjska męska reprezentacja siatkarska zajmowała w światowym rankingu siódme miejsce – mimo, że faktycznie zajmuje drugie (po Brazylii, a przed Polską)

artykuł Wyborczej
artykuł Wyborczej
ranking FIVB
ranking FIVB

31.12.2014r. – strona główna gazeta.pl, sekcja sportu – tytuł wyróżniony: Tajner okazała się Tajnejem

tajnej

28.07.2014r., godz.12:56 – od kilkunastu godzin redaktory z wybiórczej nie zauważyli i nie poprawili karygodnego błędu w nazwisku siatkarza Mariusza Prudela:

brydel-prudel

17.10.2013r.mylące czasy początku meczu żeńskiej Orlen Ligi siatkarek: w tym samym artykule podaje się dwie różne godziny – tylko jedna (godz.17) jest poprawna.

kliknij, aby powiększyć
kliknij, aby powiększyć

2.10.2013r. – tym razem SG Wyborczej, a nie sam sport:

2.08.2013r.brak tytułów materiałów wideo:

kliknij, aby powiększyć
kliknij, aby powiększyć

3.06.2013r. – artykuł zapowiadający wywiad z trenerem reprezentacji siatkarzy Andrea Anastasim Andrea Anastasi odkrywa inną Polskę kończy się niespodziewaniem wyrwanym z kontekstu akapitem o piłce nożnej. Patrz ilustracja:

kliknij, aby powiększyć
kliknij, aby powiększyć

 3.04.2013r. – za długi tytuł informacji o tym, że Asseco Resovia obroniła tytuł Mistrza Polski Plusligi.

kliknij, aby powiększyć
kliknij, aby powiększyć

19.03.2013r.dezinformacja odnośnie terminu rezerwacji biletów na trzeci i czwarty mecz ćwierćfinałowy Delecta-Resovia. Według Wyborczej Sport rezerwacja rusza w niedzielę o godz. 20, choć mecze zaplanowane są na niedzielę 24.03 godz. 14:00 i poniedziałek 25.03 godz. 18. Poniżej jak zwykle ilustracja:

rezerwacja-na-mecze-resovii
kliknij, aby powiększyć

8.02.2013r. – główny artykuł w dziale siatkówki to … koszykówka! Proste.

kliknij, aby powiększyć
kliknij, aby powiększyć

17.01.2013r. – tym razem opis meczu piłkarzy ręcznych Polska-Serbia: mecz odbył się we czwartek 17tego stycznia, a redaktor Wyborczej upiera się, że to była środa.

kliknij, aby powiększyć
kliknij, aby powiększyć

21.12.2012r. – minęły dwa tygodnie od poniżej opisanej informacji z błędną datą meczu siatkarzy Resovii w Pucharze Polski i nic się nie zmieniło – jakiś dureń nadal nie czyta ze zrozumieniem w kolejnym artykule podaje coraz fanastyczniejsze daty:

kliknij, aby powiększyć
kliknij, aby powiększyć

6.12.2012r.błędna data meczy Pucharu Polski siatkarzy: tzw. dziennikarz Wyborczej sport podaje, że 1/8 finału odbędzie się 19 marca, a tymczasem finał Pucharu zaplanowano na 26-27.01.2013r. w Częstochowie. Poniżej ilustracja:

kliknij, aby powiększyć

21.11.2012r.myląca ilustracja do drugiego meczu Ligi Mistrzów Cuneo-Resovia. Ilustracja pochodzi z pierwszego meczu (3:0 dla Cuneo), a tymczasem artykuł jest sprawozdaniem z drugiego meczu (1:3 dla Cuneo)

kliknij, aby powiększyć

15.11.2012r.artykuł opisujący przygotowania do meczu Ligi Mistrzów Asseco ResoviaBre Banca Lannutti Cuneo. Redaktor Wyborczej zrobił z trenera Roberto Piazza, pizzę! Ilustracja poniżej:

kliknij, aby powiększyć

16.10.2012r. – dwie sprzeczne informacje w dwóch różnych materiałach: artykuł PGE Skra Bełchatów wygrała siatkarską wojnę z Zenitem Kazań! – Vincic został zniesiony z boiska po skręceniu stawu, ilustracja:

kliknij, aby powiększyć

A w drugim artykule – Dobra wiadomość z PGE Skry Bełchatów: Dejan Vincić będzie mógł grać – zawiera: „Wyglądało to dramatycznie, bo nie został zniesiony z boiska.„, ilustracja:

kliknij, aby powiększyć

Niestety – nie oglądałem meczu i nie wiem, które z tych zdań jest prawdziwe?

15.10.2012r. – merytoryczny błąd: Matthew Anderson zostaje opisany jako środkowy, a jest skrzydłowym – przyjęcie z atakiem. Błąd znajduje się w artykule PGE Skra Bełchatów gra z Zenitem Kazań. Wielki rewanż za Final Four! Ilustracja poniżej:

kliknij, aby powiększyć

4.10.2012r. – redaktorzy nie znają nazwy klubu Indykpol AZS Olsztyn, artykuł  „Kto mocniejszy, kto słabszy? Przegląd wojsk przed startem PlusLigi„. Ilustracja:

kliknij, aby powiększyć

4.07.2012r. – artykuł o meczach finału Ligi Światowej 2012 podaje nieprawidłowe godziny rozpoczęcia meczów: podawany jest czas lokalny w Bułgarii, podczas, gdy transmisja z meczu będzie w Polsce o godzinę wcześniej! Czyli bezmyślnie skopiowano dane z serwisu FIVB – a nas przecież interesuje wyłącznie czas transmisji w Polsce!

kliknij, aby powiększyć

19.04.2012r. – w dziale siatkarskim pojawia się artykuł dotyczący piłki nożnej:

kliknij, aby powiększyć

30.03.2012r. – Gazeta donosi o planowanym transferze do Impelu Gwardii Wrocław holenderskiej rozgrywającej reprezentacji Holandii Kim Staelens. Wiadomość ilustruje w nagłówku zdjęciem na którym Staelens w zasadzie jest niewidoczna:

kliknij, aby powiększyć

Autor doniesienia z Wyborczej był na tyle leniwy, że nie skorzystał z najlepszego źródła: http://www.kimstaelens.nl aby pokazać Kim w pełnej krasie:

kliknij, aby powiększyć

24.02.2012r. – dział siatkarski na pozycji artykułu nr 1 promuje piłkarza (tu: Paweł Flaszka)

kliknij, aby powiększyć

18.01.2012r. – transmisja na żywo wyniku meczu Partizan Belgrad – ZAKSA Kędzierzyn-Koźle. Okazuje się, że mechanizm pokazywania wyniku i komentowania jest wadliwie zbudowany – na jednej stronie widzisz równocześnie dwa różne wyniki tego samego meczu. Tak się składa, iż przywoływany mecz podglądałem na Gazecie w końcówce piątego seta – wyobraźcie sobie, jakie miałem emocje widząc w transmisji na żywo zupełnie różne wyniki tego samego spotkania. Ilustracje poniżej:

15.12.2011r.galeria meczu Ligi Mistrzów Skra Bełchatów – ACH Volley, zawiera zdjęcie z innego meczu, jaki Skra rozegrała z Trento. Na zdjęciach widać grających w Trento Juantorenę i Birarelliego w strojach klubowych:

kliknij, aby powiększyć

18.11.2011r. – w dziale siatkówka pojawia się artykuł o piłce nożnej. to ciekawe i oryginalne.

piłka nożna w dziale siatkarskim, kliknij, aby powiększyć

17.11.2011r. – ponowne dezinformacja odnośnie terminu meczu męskiej reprezentacji na Pucharze Świata (Japonia) – redaktor Wyborczej podaje sobotę 19 listopada, tymczasem mecz jest 20tego w niedzielny poranek (naszego czasu):

kliknij, aby powiększyć

13.11.2011r. – link od znajomej: http://www.facebook.com/kfiecien/posts/175699905855023

19.09.2011r.fantastyczny medal polskich siatkarzy na ME 2011

28.09.2011r.ME siatkarek: Wyborcza ponownie dezinformuje

4.10.2011r. – Wyborcza potrafi załamać

26.10.2011r., środa to wtorek – wg redaktora (md) dziś mamy wtorek, choć cały świat upiera się, że to październikowa środa.

kliknij, aby powiększyć

2 replys to błędy Gazety Wyborczej sport

  1. Każdemu zdarzają się czasami jakieś wpadki, pomyłki. Ale w przypadku tak poważnego pisma jakim jest Gazeta Wyborcza te błędy nie powinny być dopuszczone. Ludzie, którzy kupują gazetę codziennie, czytają artykuły, wierzą, że wszystko jest rzetelnie sprawdzone a informacje są prawdziwe. Niestety czasami nie można wszystkim wierzyć, nawet tak profesjonalnej gazecie jaką jest Wyborcza.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *